Saturday, October 20, 2012

Sasasasahabat seperjuangan!


Once the Prophet Mohammad (pbuh) was asked, 
"What person can be the best friend?" "He who helps 
you remember Allah (SWT), and reminds you when you 
forget Him," the Prophet Mohammad (pbuh), counseled.

Prophet Mohammad (pbuh) was further asked, 
"Who is the best among people?" Prophet Mohammad (pbuh) 
replied, "He who, when you look at him, you remember 
Allah (SWT)". Such a friend reflects qualities of love, mercy, 
honesty, service, patience, optimism, professionalism, 
and the entire lifestyle taught by Islam.

Imam Ali (as) Says: "Friendship transfers a stranger 
into a relative."


Mukaddimah kemain lagi kaaannn. Since dah habis belajar ni, aku rasa rindu zaman dolu-dolu. Zaman 3 tahun lepas masa mula-mula aku masuk unitar. Dah masuk tu bersahabat la dengan sahabat-sahabat aku sekarang ni. Tapi course kiterang lain-lain. Dia orang kauseling aku sorang je language and literature. Masa mula-mula belajar dulu, semua bujang lagi but now dah punyai anak sendiri dah 2 orang sahabat aku.

Memana aku pergi, memang akan ada sahabat-sahabat itu. Aku kan kadang takleh sorang diri. Hehehe manjew!


Very the suci muka seko-seko. Hahaha.. Macam kanak-kanak. Yang jantanz itu Zul, sebelah aku tu Afwa. Masa ni birthday Kak Mira. 2 tahun lepas kot gambar ni.


Kursus kerjaya. Cukup 5 orang. Kak Mira kadang selalu tak wujud bila kiterang gi meronggeng. Busy makcik tu sebab ada somi.


Masa sukan unitar 2010. Selalunya aku ngan makhluk 2 orang ni la selalu keluar sesame sebab lagi 2 makhluk kan dah kawen. Hehe.



Yang tudung itam tu Kak Sarah. Jarang jumpa sebab Kak Sarah busy jaga anak 2 orang.






Kadang kumpul ramai-ramai gi lepak kat tempat best yang bila mana kita berada di situ, akan kuranglah wang simpanan masing-masing terutama sekali bagi kami yang bujang ini sobs.


Zul dulu dan skarang jauh berbeza okayyy. Haha. Ko nampak tak beza gambar atas ngan gambar ni? Aku suka gile gaduh ngan mangkuk ni eii geram tau tak. Kadang dia sengaja carik gaduh ngan aku. Dulu masa dia selekeh and naik motor g unitar, dia rapat ngan kiterang. Tapi bila masa dah berlalu, bila dia rasa dia dah stylo sikit, bila dia dah ada kereta sendiri, sikitttt pon dia tak pandang kiterang dahhh. Keji nak mampoih prangai hahaha.


Kau tengokkk.. Mak hayammm sangat! Nanti kalau dia carik gaduh ngan aku lagi skali, aku nak buat 1 entry khas carut dia disertakan ngan gambar yang dia tak akan sanggup nak tengok. HAHAHHA!




Latest gambar masa raya hari tu. Berpeluh-peluh nak g raya rumah Kak Sarah oiii jauh nyeeee.. 

Moga ukhwah ni sampai bila-bila ye sahabat-sahabat sekalian. :)


0 budak hitam:

Post a Comment

Hajar Ahmad Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template