Monday, December 13, 2010

Kesedaran....

Fathiah Athirah was so sweet just now. Syiok betol dia nasihat dan doakan saya. "Semoga lepah ni kakak tok keliru doh. Semoga bulih hok baek-baek. Saye kakak. Boleh buat kakak bahagia". Sweet gila! Thanks Tia. Even dia lagi muda dari saya, kadang-kadang dia sangat matang. Kadang-kadang? Ya! Haha..

Takde yang lebih best bila orang disekeliling kita mendoakan kesejahteraan hidup kita kan dan doakan kita dipertemukan jodoh dengan orang yang sempurna. Memang takde yang sempurna tapi orang yang nak hidup sampai akhir hayat dengan kita kenalah kita pilih yang betul-betul sempurna kan kan kan. Saya nak lelaki soleh so dia boleh la bimbing saya yang tak seberapa ni sob sob.

Saya yang sentiasa keliru dengan identiti (eh apehal nak kaitkan dengan identiti pulak!) ok keliru dengan sesuatu yang melibatkan hati dan perasaan, sentiasa mendapat nasihat dari Kak Ma, Kak Mira, Kak Dayah, Dayah, Zul Adha, Tia, and Kak Long.. Semua orang sekeliling dah jadi macam pakar motivasi pulak! Tapi nasihat diaorang cam lebih kepada lelaki dalam jiwa saya. (Tiba-tiba rasa blur cam tak tahu apa motif cerita ini semua.) Kak Long punya nasihat lagi best! Boleh rujuk beliau ye kalau sesape nak khidmat kaunseling percuma.

TAPI!! Saya akan sentiasa ingat pesan ummi. Ummi kata kalau nak cari lelaki untuk dijadikan bakal suami, carilah yang betol-betol sayangkan Allah. Sebab kalau dia tak sayangkan Allah, macam mana dia nak sayangkan kita kan. Ummi nak menantu dia soleh, pandai mengaji cecece siap taranum kot hahaha, dan ikut segala tuntutan agama.



p/s: Zue Hamid kata: 'Ja, jange kecek hal heartbroken dengan ore hok gagal dale percintaan sepertiku'. Hahaha. I love you.

0 budak hitam:

Post a Comment

Hajar Ahmad Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template