Friday, August 19, 2011

Rombongan Kami.

Kejadian ni dah berbulan-bulan. Tapi tetap nak update untuk kenangan di hari tua kelak. Senang bila anak cucu tanya cemana rupanya orang Indonesia punya majlis pertunangan, suruh je dia rujuk blog nenek mereka. Ehh? Okay berbalik kepada kisah tersebut. Awal bulan 6 hari tu kalau tak silap, saya ke Bandung lagi. Kali ni dengan rombongan Cik Kiah sebabnya ada majlis pertunangan Hakeem, sepupu saya dengan Upi (tunang Hakeem dan nama penuh dia saya lupa!).

Di Bandung, stay kat Otten Ville lagi sekali sebab dekat dengan rumah sewa Hakeem. Keesokkan harinya, pepagi lagi dah bertolak ke Bogor. Ohh Bogor tu tempat tinggal Upi. Lepas breakfast, bertolak dengan bas ke Bogor. Bas kecik je boleh muat dalam 25 orang tapi selesa. Kawan-kawan Hakeem pon ikut tapi dia orang naik kereta. Dari Bandung ke Bogor dalam 2 jam kalau ikut highway. Tapi bila nak balik Bandung balik, pak cik bas tu lalu Puncak. Puncak tu macam Cameron Highlands. 5 jam kau! Semua dah bising sebab lambat sampai. Jammed pulak tu sebab hari minggu.

Bila dah sampai, dia orang jemput tetamu masuk. Semua beratur kat luar, salam nga kita orang. Emcee (siap ada emcee skali okeh!) siap keluar jemput kita orang lagii. Masa tu semua ada dalam bas tak reti-reti nak turun. Pas tu masuk rumah, emcee mulakan tugas, ada bacaan ayat suci Al-Quran sebagai permulaan majlis skali ngan terjemahan. Pas tu baru ucapan dari wakil emak ayah pengantin pompuan. *banyak betol pas tu*



Dah sampaiiiiiii.. Semua dok betulkan urat saraf.


Tukar baju dalam bas.




Perasan tak baju hitam pegang mic? Emcee untuk majlis hari tuh. Siap emcee bagai. Cool!


Kaum kerabat sedara mara belah pompuan.








Mak ngan ayah Upi.


Ni belah lelaki.


Emcee kelakar. Saya paham sikit-sikit je ape yang dia dok pot pet.




Ni belah pompuan.


Masuk bilik, sarung cincin.


Penyerahan barang hantaran. Dah nampak macam nak kasi hadiah pada pemenang dah. Hehehe.


Bila dah selesai, masa untuk makannnn. Semua dah lapar gilos. Gambar makanan takde sebab tak sempat nak snap. Tapi makanan agak sedap jugak.


Makanan pencoci mulut kat luar rumah.














Comel gilos!






0 budak hitam:

Post a Comment

Hajar Ahmad Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Blogger Template Template